V červnu výrazně přibylo nových zakázek. Strojírenství však ještě nejásá

V červnu výrazně přibylo nových zakázek. Strojírenství však ještě nejásá

Český průmysl v posledních měsících výrazně utrpěl. Nový typ onemocnění se na něm doslova vyřádil. Největší škody dodnes sčítá automobilový průmysl, který byl zasažen pravděpodobně nejvíce. Odborníci se dokonce shodují na tom, že z koronavirové krize se automobilový průmysl bude vzpamatovávat ještě dlouhé roky. Velmi výrazně bylo zasaženo také strojírenství, kde působí firma MSC MetPro a.s. Pro strojírenství však platí, že se opět začíná rozjíždět. Strojírenství se totiž těší mnoha novým zakázkám. Firmy však vědí, že ještě není vyhráno. 

Nové zakázky látají ztráty posledních měsíců

I když to nelze říct o automobilovém průmyslu, o strojírenství už lze říct, že se začíná z koronavirové krize vzpamatovávat. Po dlouhých měsících, kdy byla odstávka prakticky ve všech společnostech a kdy se čekalo na materiál, který běžně dojížděl ze zahraničí se konečně začíná opět vše dávat do pohybu. A jak již bylo zmíněno, strojírenství se raduje z nových zakázek. 

Ty přibyly především během letošního června. I když tedy objednávek v meziročním srovnávání není tolik jako vloni, přesto je jich více než v posledních měsících dohromady. Díky nim však propad už není tak výrazný, dokonce lze říct, že mnohými zakázkami se aktuálně látají ztráty, které vznikly během března, dubna a května. 

Vypadá to pozitivně, ale není ještě vyhráno

I když strojírenské firmy pevně věří v to, že už se s žádnou další odstávkou nebudou muset potýkat, vědí, že ještě není vyhráno a že jsme se najednou octli v době, která je velice nejistá. Sice čísla už konečně vypadají pozitivně, ale do takzvaného “před-koronavirového normálu” je to stále ještě daleko. 

Bohužel řada firem přistupuje ke snižování počtu zaměstnanců a k omezení růstu mzdových nákladů. Je to však pochopitelné, nastaly krušné časy.