Z čeho se skládají webové notifikace?

Z čeho se skládají webové notifikace?

O notifikacích jste již jistě slyšeli. Jedná se o krátká oznámení nebo upozornění, která vybíhají ve chvíli, kdy máme vědět o slevových akcích oblíbeného e-shopu nebo o novém článku často čteného magazínu. Notifikace v posledních měsících skvěle posloužily především obcím a městům. Informovaly totiž o aktuálních vládních nařízeních souvisejících s koronavirem, který se v minulých měsících prohnal Českou republikou. I když se někomu mohou jevit notifikace jako velice otravné, drtivá většina firem ví, že upoutají pozornost zákazníka. Využívají je tedy ve svůj prospěch s tím, že pochopí, když uživatel případně zruší odběr těchto upozornění. 

Pokud jste se rozhodli i vy používat notifikace ve svůj prospěch, měli byste vědět, z čeho se webové notifikace skládají. Obsahovat by totiž měly několik důležitých věcí, aby zaujaly koncového uživatele. 

Co musí notifikace obsahovat?

Notifikace musí především obsahovat titulek, který by měl ihned upoutat. Stejně tak by notifikace měla ukrývat text, který bude jenom o pár znacích, přesto bude úderný, jasný a stručný. Neměla by postrádat ani obrázkovou ikonu a dále hlavní odkaz, který bude odkazovat na web nebo internetový obchod. A co může mít notifikace navíc? Kromě zmíněných věcí, které musí notifikace obsahovat, může mít také řadu věcí navíc. Může mít například akční tlačítka nebo velký obrázek, který upoutá pozornost. 

Notifikace se mohou měnit v závislosti na platformě, na jakou jsou posílány

Co jen málokdo ví, je, že notifikace se mohou měnit v závislosti na tom, na jakou platformu jsou posílány. Například v případě rozeslání notifikací na telefony s operačním systémem Android se může měnit barva LED. Taktéž může být nastavená viditelnost notifikace (bude text viditelný i při zamknutém displeji nebo jen po odemčení?) nebo se může individuálně nastavit i délka platnosti notifikace.