Jak nové vozy Škoda získávají své barevné odstíny?

Jak nové vozy Škoda získávají své barevné odstíny?

Podali jste nedávno k výkupu aut svého čtyřkolého mazlíčka a rozhodli jste se koupit si jeho novou verzi? Možná vás překvapilo nejen celkové vybavení nových modelů, ale také jejich barevnost. Zapracovalo se nejen na interiéru, ale především na exteriéru, a to hlavně po stránce barevných odstínů. A právě u barev zůstaneme. Pojďme si říct, jak právě vozy značky Škoda získávají své odstíny.

Vývoj barvy je finančně nákladný proces

Pokud byste se zeptali nějaké zástupkyně něžného pohlaví, co je to za auto před vámi, pravděpodobně by vám neodpověděla značkou, nýbrž barvou. To je prostě holý fakt. Ovšem nejen z tohoto důvodu si vývojáři dávají záležet na tom, jaké barvy použijí při výrobě dalšího modelu. Někdy je to jasná věc, jindy je to velmi náročný a finančně nákladný proces. Mnohdy se totiž dává přednost méně oblíbené barvě, která však umí upoutat pozornost čili se hledají její přijatelné, atraktivnější odstíny. 

Barvy jsou totiž to, co také prodává a co hlavě poutá pozornost. Je to takový marketingový neviditelný pomocník, v němž tkví neuvěřitelná síla. Je však pravdou, že někdy nějaké odstíny není zrovna snadné dostat do sériové výroby. Výsledný odstín totiž u mnoha barev vzniká až po několika lakováních, což je velmi náročné nejen finančně, ale především výrobně.

Výrazné barvy nesou hlavně novinky

Pokud bychom se podívali na nové „kolekce” vozidel značky Škoda, zjistili bychom, že výrazné odstíny nesou na svých břemenech hlavně novinky. Nová Škoda Fabia či jiné modely jsou nositeli například výrazně červené nebo oranžové, která je na dálnicích rozhodně nepřehlédnutelná. 

Je však pravdou, že někdy je nutné si automobil v daném odstínu objednat. Občas to nejsou věci na počkání.

Rozhodující nakonec není jenom barva

Ovšem domnívat se, že rozhodujícím parametrem je jenom barva je mylné. Nakonec to není jenom o barvě, ale také o aktuálních trendech, které v automobilovém světě kolují, a také o technologiích, jež musí a mají odpovídat požadavkům klientů.